Friday, February 10, 2012

i'm a little busy these days :)

assalamualaikum wahai rakyat jelata :)

penatnya lah sekolah kat RPS ni. mesti korang kate, ape yg penat ? kau study jea pun. aku dengan selamba katak dan kodok mengatakan siapa kate study SAHAJA?

Tetiap pagi ade public speaking, persembahan, petang kena stayback tiga hari seminggu, duty pusat sumber lagi, bila waktu cikgu tak ada dalam kelas WAJIB , REPEAT WAJIBB buat essay yang panjang berjela bagi setiap subjek, kertas tu akan dihantar kat guru panitia.

lagi ape? oh yaaa!

merentas desa yang jarak dia amatlah 'dekat'. dari sekolah pergi padang polo, yaa, saya tahu sangat penat bukan? lepas tu nama larian dah la tak glamour, apa? nak tahu nama dia? err



LARIAN PUTERI RPS 

Yes, saya tahu, nama itu amatlah gedik dan menyampah. lagi apa ha? oh yaa, setiap unit uniform WAJIB hantar wakil untuk pergi pertandingan. ohh KADET BOMBA mmg 'ramai' sangat jadi mmg boleh masuk la kan, kan?

otak kami amat packed dengan tugasan yg menimbun dengan dugaan memacam bila nak buat tugasan tu dann I'm so relieve I'm out of here next year !

memang la aku akan rindu setiap moment yang jadi kat RPS, semua guru yang hebad dan ada sikit * sikit sahaja yang menyampah. lagilagi pakcik kantin yang baik hati dengan anak-anaknya yang semua hebad belaka, pensyarah, doktor, lepasan degree dan sebagainya,nampak kat sekolah mcm hape jea jual burger, jual air, jual laksa, tapi bakal doktor? mmg tak sangka langsung kan?

and umm, WAFA BT ZAINOL ABIDIN  pindah sekolah. ahh rindunya nak dengar lawaklawak dia. sunyi bila dia tak ada. tapi tak pe la kan , dia pindah pun demi kebaikan dia jugak. dengar cerita dia happy kat sana. :(

okayy, dah. aku nak nangis lagi. hailaa cengeng nya kau asilah.

aku ni merungut-rungut, tapi sebenarnya aku ni rasa lucky sesangat sebab ade kawankawan yang faham perangai aku, cikgu yang tak penatpenat nasihat kami, pengetua yang nak keputusan yang terbaik untuk pelajar dia, dengan aktiviti kokurikulum yang mmg dah confirm boleh masukkan kitorang dlm universiti.


YES, I'M LUCKY TO BE HERE, SIAPA YANG PINDAH AWAL2 MASA FORM 4 DULU, MMG AKU CAKAP RUGI SESANGAT LA KOME, SEBAB RPS NI MMG LA NAMPAK MACAM NAK SIKSA ORANG, TAPI PELUANG KITA NAK SURVIVE KAT LUAR TU TINGGI.

KALAU KORANG RASA RPS MCM TERUK, MAKNANYA KORANG BELUM SEDIA LAGI NAK HADAPI DUNIA LUAR, DUNIA UNIVERSITI, SO KEPADA ORG YANG DAH PINDAH TU, GOODLUCK UNTUK SURVIVE .

No comments: